De MEGA ISQ II is het nieuwste geavanceerde apparaat voor het meten van implantaatstabiliteit met behulp van de ISQ‑waarde (Implant Stability Quotient). Dit compacte en draadloze apparaat biedt een snelle, betrouwbare en volledig objectieve meting die onmisbaar is bij het bepalen van het juiste moment voor belasten of vervolgstappen in de behandeling.
Dankzij de visuele kleurindicatie en de meting in twee richtingen (BL & MD), helpt de MEGA ISQ II je om klinische beslissingen beter te onderbouwen en te communiceren—zowel binnen het behandelteam als richting de patiënt.
Visuele kleurindicatie van stabiliteitsniveau.
Het apparaat toont de ISQ‑waarde op een schaal van 1–100, aangevuld met een visuele kleurcode (groen, oranje, rood). Hierdoor zie je in één oogopslag of het implantaat voldoende stabiel is. Dit vereenvoudigt besluitvorming over (vroegtijdig) belasten.


Display met objectieve metingen
De meting van de implantaatstabiliteit via magnetische resonantie-analyse vindt plaats in twee richtingen: buccaal–linguaal (BL) en mesiaal–distaal (MD). Dit biedt een volledig beeld van de primaire stabiliteit van het implantaat en detecteert nauwkeurige verschillen.
Bestel persoonlijk door contact op te nemen via onderstaande contactgegevens, of bestel direct via de e-catalog.
NL: sales@megagen.nl // +31 (0) 88 – 84 84 100
BE: sales@megagen.be // +32 (0)3 – 80 80 386
Deze geavanceerde tandheelkundige motor combineert innovatieve technologie met uitmuntende functionaliteit om de tandheelkundige ervaring naar een hoger niveau te tillen. Met een intuïtieve gebruikersinterface, een kleurentouchscreen en een nieuw ontworpen pomp biedt de MEG’Engine® PRO III ongeëvenaard gemak en controle.
De Klantenservice van MegaGen helpt u graag verder. Bel met één van onze medewerkers op telefoonnummer +31 (0) 88 – 84 84 100 (bereikbaar op werkdagen van 08:30 tot 17:00 uur). Onze medewerkers helpen u graag verder, of vind op onze service pagina het antwoord op al uw vragen.


Waarom wij een AI-medewerker hebben aangenomen? Omdat we juist het persoonlijk contact met jou willen behouden.
Bij ons draait alles om persoonlijke aandacht – voor onze klanten én voor elkaar. Tegelijkertijd geloven we in innovatie en slimme processen. Daarom hebben we Parky aan ons team toegevoegd.
Maak kennis met Parky: onze nieuwe AI-collega die achter de schermen onze medewerkers ondersteunt bij sales en klantcontact. Dankzij Parky houden wij meer tijd en ruimte over om jou écht persoonlijke service te bieden.
Waarom Parky?
✔️ Altijd beschikbaar – 24/7 ondersteuning voor ons team
✔️ Slim en snel – Directe inzichten en oplossingen
✔️ Efficiënt en betrouwbaar – Voor een soepel verlopend proces
Met Parky aan boord kunnen wij het persoonlijke contact niet alleen behouden, maar zelfs versterken.
Nieuwsgierig? Kom gerust langs voor een kop koffie, dan stellen we je graag aan Parky voor.
Om jou nog beter van dienst te zijn, zijn wij continu bezig onszelf te verbeteren.
Vanwege interne training en teamactiviteit is ons kantoor daarom gesloten op:
Vrijdag 9 september 2022
Het blijft uiteraard wel mogelijk om bestellingen online te plaatsen via de e-catalog op onze website of via de mail naar sales@megagen.nl / sales@megagen.be.
Bestellingen die geplaatst zijn op donderdag 8 september na 16.00 uur of op vrijdag 9 september, worden op maandag 12 september verwerkt.
Hartelijk dank voor jouw begrip!