Veelgestelde vragen - MegaGen

Veelgestelde vragen

Hebt u een vraag over MegaGen, onze producten of onze website? Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Bestellingen die wij op werkdagen voor 16.00 uur ontvangen, worden – mits de producten op voorraad zijn – de volgende dag voor 8.00 uur geleverd. Bestelt u producten die wij niet op voorraad hebben, of bestelt u na 16.00 uur, dan wordt u direct geïnformeerd over een alternatieve levertijd. Voor meer informatie over onze levertijden, verwijzen wij u graag door naar onze klantenservicepagina Bestellen.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Bestellingen worden standaard verstuurd met Aalberts Service. Deze nachtkoerier levert ’s nachts in zowel uw kast als uw brievenbus en dankzij hen kunnen wij garanderen dat uw bestelling op tijd geleverd wordt indien alle producten bij ons op voorraad zijn. Indien u uw bestelling anders wilt versturen of ontvangen, dan gelden andere bepalingen en garanties. Deze worden individueel besproken. Voor meer informatie over verzenden, verwijzen wij u graag naar onze klantenservicepagina Leveren.

Wanneer berekent MegaGen Benelux verzendkosten?

Bij bestellingen onder € 250,00 exclusief BTW berekenen wij € 7,50 verzend- en administratiekosten exclusief BTW. Bestellingen boven € 250,00 exclusief BTW rekenen wij geen verzend- en administratiekosten, tenzij vooraf anders besproken. Voor meer informatie over verzending en verzendkosten, verwijzen wij u graag naar de klantenservicepagina Leveren.

Ik wil een product retourneren

Om een product te retourneren, verwijzen wij u graag door naar de klantenservicepagina Producten Retourneren.

Waar vind ik de meest recente prijslijst?

De prijslijst van MegaGen Benelux kunt u opvragen door een e-mail te sturen naar sales@megagen.nl.

Waarom worden er bij mijn AnyRidge abutments twee schroeven geleverd?

Onze abutments van AnyRidge worden geleverd met twee schroeven. De blauwe schroef wordt gebruikt voor het model, de gouden schroef wordt gebruikt voor de definitieve plaatsing. Beide schroeven zijn overigens, op de kleur na, identiek.

Hoe gebruik ik de removal driver van AnyRidge?

Wilt u een abutment van AnyRidge verwijderen, dan dient u de removal driver te gebruiken. Meer informatie over de removal driver vindt u hier.

Wat zijn de torque-waarden?

U vindt op onze website een handig overzicht met de torque-waarden. Het overzicht vindt u op deze pagina.

Welke schroevendraaiers heb ik nodig voor MegaGen?

De standaard schroevendraaier van MegaGen is een 1.2 hex en hebben wij in korte en lange variant beschikbaar. Voor het verwijderen van abutments van AnyRidge gebruikt u de, eveneens in korte en lange variant beschikbaar, AnyRidge Removal Driver. Werkt u met i-Gen, dan gebruikt u de 1.6 hex schroevendraaier van i-Gen om een flat abutment vast te draaien. Voor meer informatie over onze schroevendraaiers kunt u contact met ons opnemen via sales@megagen.nl of bel naar +31 (0) 88 84 84 100.

Een implantaat is verloren gegaan tijdens of na het plaatsen. Heb ik hier garantie op?

Het kan altijd voorkomen dat u een garantie wilt aanvragen. Om uw aanvraag zo spoedig mogelijk en goed te laten verlopen, vragen wij u om onze garantievoorwaarden door te nemen. U vindt onze garantievoorwaarden, en de manier waarop u uw verloren implantaat aan ons kunt retourneren, op de klantenservicepagina Garanties.

Welke implantaattypes zijn verkrijgbaar bij MegaGen Benelux?

MegaGen Benelux levert de volgende implantaattypes: AnyRidgeAnyOne, AnyOne OneStage en Mini. Klik op de productnaam voor meer informatie over een implantaattype.

Eén implantaat-abutment connectie voor alle indicaties

Waarom een RP, RN, WP, WN, NNC, NP, RC? Zou het voor u of de tandtechnicus of uw verwijzer niet veel eenvoudiger zijn om alle patiënten te kunnen behandelen met een implantaatsysteem met maar 1 implantaat-abutment connectie? Altijd dezelfde schroevendraaier, dezelfde schroefjes, dezelfde afdrukstiften en dezelfde labanalogen zorgen ervoor dat u minder voorraad nodig hebt en daarnaast geen fouten kunt maken.

Klik hier voor het productoverzicht van de implantaatsystemen van MegaGen.

Hoe kies ik het juiste abutment?

MegaGen biedt een breed gamma aan verschillende abutments en per type abutment is er een brede keuzemogelijkheid. Hierdoor bieden wij u altijd een passende oplossing bij het vervaardigen van een restauratie en hoeft u geen concessies te doen. Afhankelijk van het type abutment heeft u verschillende keuzemogelijkheden om te komen tot een passende keuze voor het juiste abutment. Een overzicht van alle mogelijkheden vindt u hier.

Hoe gebruik ik Octa Abutments?

De MegaGen implantaten hebben een interne verbinding (AnyRidge 5º en AnyOne 11º). Het kenmerk van dit soort implantaten, is dat het parallel – en met een passieve pasvorm – plaatsen van een geschroefde of gecementeerde multipele brugconstructie, of prothese, een uitdaging kan zijn. Wij adviseren dan ook om bij een brugconstructie van twee of meer implantaten gebruik te maken van de originele MegaGen Octa Abutments. Meer informatie vindt u op deze pagina.

3SHAPE TRIOS® in combinatie met MegaGen

Een tandartspraktijk zonder een Digital Implant Dentistry workflow is haast niet meer denkbaar en de ontwikkelingen op het gebied van Digital Implant Dentistry volgen elkaar in razendsnel tempo op. Voor welke intra oraal scanner u in uw tandartspraktijk ook kiest, MegaGen is altijd uw ideale implantaat partner en wij bieden u een breed scala aan mogelijkheden. Middels dit product informatie document leggen wij u graag stap voor stap uit hoe u 3SHAPE TRIOS® gebruikt in combinatie met MegaGen.

Kan ik bij MegaGen print implantaat modellen bestellen?

Werkt u met de 3Shape Trios® of met een andere intra oraal scanner? Via MegaGen Implant kunt u uw digitale registratie van het MegaGen implantaat systeem om laten zetten naar een print implantaat model. Meer informatie vindt u hier.

De implant driver op het hoekstuk zetten

Mocht u gebruik maken van de implant driver op het hoekstuk, dan kan het soms lastig zijn om deze in het implantaat te krijgen. Tip: plaats eerst de driver in het implantaat en zet deze dan op het hoekstuk. Hierdoor heeft u meer gevoel of het implantaat goed op de driver zit.

Mijn vraag staat er niet tussen, wat nu?

Staat het antwoord op uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice op telefoonnummer +31 (0) 88 84 84 100.